Yazılarımı okuduktan sonra yorum yapmayacak olsan bile yazımın hemen altındaki "okundu" butonunu işaretle olur mu :)

30 Haziran 2011 Perşembe

Macaron ^^

evet.. bu seferki yazımın konusu makaron(macaron). size kısaca makaronu anlatayım:  Macaron (Makaron) Fransız mutfağının, özellikle de Fransız tatlı sanatlarının simgelerinden biridir. Macaron dövülmüş badem, şeker ve yumurta akı ile hazırlanan ve genellikle, kahve, çikolata, çilek, fındık, antep fıstığı, vanilya vb. ile koku verilen hamurdan yapılan, dışı gevrek içi yumuşak, küçük yuvarlak bir pastadır. İlk tarifin Rönesans dönemi Venedik’inden geldiği, 1800′lerde Fransızlar tarafından günümüzdeki şekliyle yapıldığı söyleniyor. (alıntıdır) 

makaronu kısaca tanıdığımıza göre ben makaronu ilk nerede gördüm? tabiki ameba pico da :D
oyun işte ama çok lezzetli görünüyorlardılar.  bende dayanamadım netten tarif aradım ve buldumda hatta ve hatta yaptım bile :) ilk denemem her ilk denemem gibi başarısız oldu -.-" ikinci denememde badem unum az kaldığı için içine galete unu ekledim(yengemin tavsiyesiydi) tadını bozmadı ve tadı güzel bile olmuştu. işte gerçek makaron resmi..

sadece benim yapmam beni tatmin etmedi bulmalıydım gerçek makaronları ama nerde. yaklaşık 4 pastahane gezdim, simit evlerinede baktım. kimisi makaronun ne olduğunu bilmiyordu bile, kiminde de yoktu :(  umutsuzluğa kapılmıştım ama başka bi zaman dışarı çıktığımda gittiğim bir pastahanede BULDUM İŞTE BULDUM x) tadını en beğendiğim makaron pembe olanıydı. diğerleride güzeldi ama pembe olan en güzeliydi. kutusu küçük fiyatı biraz yüksekti. ama en azından bir süreliğine merakım dindi. hedefim yurtdışında tadına bakmak :) benim aldığım makaronların resimleri :)





Sevgiler ^^

2 yorum:

Merhaba okur :) Yorumun için teşekkürler ^.^
NOT: Lütfen yorumunuza blog adresinizi ayrıca yazmayınız. Zaten isminize tıklayarak bloğunuza ulaşabilir herkes. Blog adresi(url) yazan yorumlar yayımlanmayacaktır.
Sataşmak amacıyla yazılan ve bunu yapmış olmasının üstüne birde anonim olan yorumlar,
Spam yorumlar yayımlanmayacaktır.
Anonim yorumlar rahatsız etme amacı gütmediği sürece yayınlanır ^^