Yazılarımı okuduktan sonra yorum yapmayacak olsan bile yazımın hemen altındaki "okundu" butonunu işaretle olur mu :)

6 Ekim 2013 Pazar

10. Konya Uluslararası Mistik Müzik Festivali - Lo Còr de la Plana

Hmm. Epey geciktim bu yazıyı yazmak için. Bu yazı planladığım kadar uzun olmayacak şimdiden kusura bakmayın :D Haa unutmadan söylüyeyim, Fotoğraflarıma attığım imzayı değiştirdim, normalde blog adresimi yazıyordum ama şimdi yanlızca "Altın Zen" yazıcağım ^^
Yukarıdaki takvimi görüyorsunuz. Ben işte bu takvimden yanlızca pazartesi gününki Fransa konserine gittim, aslında amacım Azerbeycan ve Güney Kore konserlerinede gitmekti ama malum okul var o sebeple gidemedim..
Konser Mevlana Kültür Merkezi'nde yapıldı :)
Konsere gitmeden önce halam "patlamış mısır, çerez felan mı alsak" dedi şakasına :D Bakın girişte ne yazıyordu :D
Ayrıca girişte pek çok broşür veriliyordu, bide Şehir gazetesi.
 (İngilizce ve Türkçe broşür)
  • Konser çok güzeldi. Konseri yapan amcalar pek bir neşeli ve espiriliydi. Her ilahinin sonunda bir müddet konuşuyorlardı. E malum Türkçe bilmediklerinden dolayı İngilizce konuşuyorlardı. Yani sadece birisi konuşuyordu diğerleri pek konuşmuyordu. Hatta ilk başta ilahiyi söylerken sözlerin arasına İngilizce olarak "Türkçe bilmiyorum çünkü buradaki ilk gecem." diye sözler karıştırdı çok hoşuma gitti :) E tabi doğal olarak söylediklerini yanlızca İngilizce bilenler anlıyordu ama çok şaşırdığım bir durum salonun pek çoğu bu sözlere güldü, demek ki daha çok İngilizce bilen kesim vardı. Bende duyduklarımı halama tercüme ediyordum ara ara.
  • İlahileri söyledikleri dil Fransızca değil Oksitanca idi.
  • Bu dil ve grup hakkında bilgi almak için tık tık
  • Bu festival hakkında bilgi için tık tık
  • İlahiler ilk başladığında başımdan kaynar sular indi bi anda. Neden mi? Çünkü anlık bir hayal kırklığına uğradım. Hani böyle kendini elit göstermeye çalışan insanlar abuk subuk şarkılar dinlerler ya, sözsüz ve yanlızca bağıran adam sesi olan şarkılar. Öyle birşeyle karşılaştığımı sandım. Ama yanıldığımı anlamam hiçte geç olmadı. O kadar heyecanlı ve güzeldi ki ilahiler, vakit çabucak geçti.
  • Bu konserde rahatsız olduğum bir-iki konu var. Şimdi bu grubun ilahileri akustikdi, yani eloktronik bir ses gram yok. Ellerinde tefe benzer aletler, davulları, ayak sesleri, el çırpmaları ve tabiki sesleri.(Müzik aletlerinin seslerini amfilerle yükseltiyorlar tabii) İşte benim bu çok sevdiğim akustik türdeki ilahileri dinlerken bi anda seyircilerde alkış tutmaya başladı ya, acayip sinirim bozuldu. Hayır adamın bir nevi o sırada müzik aleti gibi kullandığı alkışa ne diye karışıyorsunki sanki. İlahilerin büyük kısmını mahvettiler. Alkış sesinden ilahiler bile duyulmaz oldu hatta.
  • Diğer konuda Türk sunucudan sonra çıkan Fransız adamın konuşması çok saçma oldu bence. Çünkü adam Fransız aksanlı bir İngilizce ile konuşunca inanın nerdeyse hiçbirşey anlamadım. Tercümanın biri Türkçeye çevirir diye beklerkende beklentim boşa çıktı. Tahminimce diğer sunucunun dediklerini İngilizce(!) olarak söyledi..
Kötü yanları güzelliklerinin yanında yine de sıfır kalır bence ama yine de bahsetme ihtiyacı duydum.
Şimdi sırada amatörce ve pek hd sayılmayan kısa videolar var. ^^ İyi seyirler :)

Öyle işte ^_^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba okur :) Yorumun için teşekkürler ^.^
NOT: Lütfen yorumunuza blog adresinizi ayrıca yazmayınız. Zaten isminize tıklayarak bloğunuza ulaşabilir herkes. Blog adresi(url) yazan yorumlar yayımlanmayacaktır.
Sataşmak amacıyla yazılan ve bunu yapmış olmasının üstüne birde anonim olan yorumlar,
Spam yorumlar yayımlanmayacaktır.
Anonim yorumlar rahatsız etme amacı gütmediği sürece yayınlanır ^^