Yazılarımı okuduktan sonra yorum yapmayacak olsan bile yazımın hemen altındaki "okundu" butonunu işaretle olur mu :)

25 Mayıs 2014 Pazar

Zen Mutfakta! ^.^ #1 -Kahverengi Tereyağlı, Zencefilli ve Maskarpon Kremalı Kurabiye-

Ben de kel alıştım seri hazırlamaya :D Uzun süre yeni tarif denememeye direndim; gerektiğinde bildiğim bir iki tarifi kullandım ama sonunda pes ettim :D Yeni bir tarif denedim, hemde tadını çok beğendim :) Bakın üşenmedim, aldığım tarifin tamamını Türkçeye çevirdim blog için :)
 


Tarifimizin adı:
Brown Butter Ginder Cookies With Mascarpone Cream(ya da daha anlaşılır şekilde Kahverengi Tereyağlı Zencefilli ve Maskarpon Kremalı Kurabiye)

 (Ben kremasız yaptım ama denemek isteyenler için onunda çevirisini yaptım merak etmeyin ;) )
Tarifin orjinali için tık tık
Yok ben ingilizceyle uğraşamam derseniz buyrun Türkçesi için :)

Malzemeler:
  • 3/4 su bardağı esmerleştirilmiş* tereyağı
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1 yumurta
  • 1/4 su bardağı pekmez
  • 2 su bardağı un
  • 2 çay kaşığı toz zencefil
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı toz tarçın
  • 1/4 çay kaşığı hindistan cevizi(tarifin sahibi bayan küçük hind. cevizi demiş ama o ne inanın bilmiyorum bu sebeple ben bir tutam kadar hindistan cevizi attım içine)
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • dışı için toz şeker(ya kurabiyenin içine karıştırdığınız ya da dışına buladığınız şeker az olsun yoksa çok tatlı olabiliyor)
*Tereyağını kahverengi yapmak için(ya da esmerleştimek için) gereken tek şey sos tavası(ya da sos tenceresi). Tereyağını kabarcıklar oluşana kadar kaynatalım.Tereyağının içindeki süt kalıntıları köpük oluşturacak ve altın sarısı bir renge dönüşmeye başlayacak. Eğer koyu renkli bir tavaya sahipseniz tereyağını dikkatlice karıştırın ve kaşığınızla beyaz bir tabak üzerinde sonucu görün. Tereyağından ceviz kokusu gibi bir koku alacaksınız, bu size tereyağının karamelize olduğunu gösterir. Hemen sonra koyu altın sarısı bir renk elde edince tavanın altını kapatın. Tereyağı sıcak olursa rengi koyulaşmaya devam eder, buna izin vermeyin. Tereyağını kullanmadan önce soğutun.(Ben tereyağını çok koyulaştırmadan yaptım, yansın istemedim)

Kurabiyenin Yapılışı:
  • Hazırladığımız tereyağı ile şekeri bir kaseye alalım(ben tereyağını erittiğim sos tenceresine karıştırdım) ve bu ikisini karıştıralım. Ardından yumurta ve pekmezi de ekleyelim ve iyice karıştıralım.
  • Kalan malzemeleri ayrı bir kasede(biraz büyük olsun) çırpalım ve önceki hazırladığımız karışımı ekleyelim. Malzemeler iyice birleşene kadar karıştıralım.(Bu karıştırma işleminin iyi olması lazım çünkü benim karışımım homojen olmamış, bazı kurabiyelerde tuz tadı kalmıştı)
  • Yemek kaşığı büyüklüğünde toplar elde edebilmek için hemurdan parçalar koparırken bir kaşık kullanalım. Elde ettiğimiz topları elimizde yuvarlayarak şekere bulayalım.
  • Tepsiye yağlı kağıdımızı serelim, kurabiyelerimizi yerleştirelim ve 10-12 dakika 350F(yani 250C) kurabiyeler biraz şişene kadar pişirelim. 

Ballı Maskarpon Kremasının Malzemeleri ve Yapılışı:
  • 8 oz(1 su bardağı) Maskarpon
  • 1-2 yemek kaşığı bal
  • 1 tane vanilya fasulyesi(çubuk şeklinde)
(Ben bu kremayı yapmadım ama deneyecek olursam: Maskarpon tiramüsi de kullanılan bir ürün ve tiramüsi de bunun yerini labne tuttuğuna göre tarifte labne kullabilirim. Ben henüz vanilyayı fasulye şekilde hiç bulamadım bu sebeple vanilya ekstrası da kullanılabilir.)

Bütün malzemeleri bir kasede karıştırın. İşe 1 kaşık bal ile başlayın ve ne isterseniz ekleyin. Vanilya çubuğu çokta gerekli değil ama hoş bir ekleme.


-- Tarif buraya kadar --
Tarif aslında oldukça basit ama anlaşılsın diye tarifin sahibi bayan çok ayrıntı vermiş(aslında iyi olmuş bence :D ). Ben notlarımı parantez içinde yazdım zaten. Başka eklemek istediğim birşey yok :) Afiyet olsun ^_^

Öyle işte :)

2 yorum:

  1. hiç bilmiyom üstü şekerli gibi duruyor ama denerim. pek severim yeni şeyleri öğrenmeyi. maskarpon da duymadım amaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denemelisin tabi tarçın ve zencefili seviyorsan :)
      Evet üstü şekerli.
      Benimde çok hoşuma gidiyor yeni şeyler öğrenmek :)
      Gugılladığımda çıktı karşıma maskorponun ne olduğu :D

      Sil

Merhaba okur :) Yorumun için teşekkürler ^.^
NOT: Lütfen yorumunuza blog adresinizi ayrıca yazmayınız. Zaten isminize tıklayarak bloğunuza ulaşabilir herkes. Blog adresi(url) yazan yorumlar yayımlanmayacaktır.
Sataşmak amacıyla yazılan ve bunu yapmış olmasının üstüne birde anonim olan yorumlar,
Spam yorumlar yayımlanmayacaktır.
Anonim yorumlar rahatsız etme amacı gütmediği sürece yayınlanır ^^