Yazılarımı okuduktan sonra yorum yapmayacak olsan bile yazımın hemen altındaki "okundu" butonunu işaretle olur mu :)

29 Haziran 2014 Pazar

Zen Mutfakta ^.^ #2 -Güllaç-

Ramazan gelirde güllaç yapılmaz mı :) Deep'in isteği üzerine güllaç yapımından bahsedelim biraz :) Aslında çok kolay yapımı ben de dün ilk kez yaptım hatta yaparken de anneme kırk defa soru sordum ayrıntılı ayrıntılı :D Mutfağa her girdiğimde bilmediğim bir şey oldumu anneme soru yağmuruna tutuyorum hep zaten :D
Tarifi benim gibi ilk defa yapan olabilir diye ayrıntılı veriyorum tabi ki :)

Malzemeler(Orta boyutlardaki bir borcama göre):
-Güllaç(Kaç kişi olduğunuza bağlı güllaç yaprağı kullanabilirsiniz. Ben yaparken çok büyük olmayan bir kap kullandığım için yüksekliğine bakarak yerleştirdim saymadım, sizde ince ya da kalın nasıl isterseniz o kadar kullanın güllaç yapraklarını)
-1,5 L süt
-2 su bardağı toz şeker
-Çekilmiş ceviz, çiğ badem, fındık v.s. ne severseniz. Ayrıca toz antep fıstığı ve hindistan cevizi de kullanabilirsiniz.
-Süslemek isterseniz; muz, çilek, nar, şeftali, üzüm, kiraz v.s.
-Hoş bir tad eklemek isterseniz gül şeberti kullanabilirsiniz.(Gül suyu kullanan var diye biliyorum ama hiç denemedim gül suyunu. Gül şerbeti çok güzel bir şey, dondurmada bile çok güzel duruyor.)
(Şuan bitti ama daha önceden bu gül şerbetini kullanıyorduk, benim çok hoşuma gidiyor.)

Yapılışı:
Öncelikle güllacımızı yapacağımız bir kap seçiyoruz, borcam gibi bir şey olabilir. Önemli olan derinliği olması kabın biraz. 
Sonra 1L sütü ve 1,5 su bardağı şekerimizi tencereye boşaltıyoruz. Bu ikisini iyice karıştırıp kaynatıyoruz. Şeker tabanda kalmayana karıştırın sonrasında karıştırmanız gerekmiyor. Süt kaynadıktan sonra (süt daha sıcakken) çok az güllacı yapacağınız kaba dökün ve üzerine güllaç yaprağının bir kısmını koyun(Güllaç yaprağı muhtemelen tepsinizden daha büyük kalacak, yaprağı istediğiniz gibi parçalara ayırabilirsiniz rahat olun :D ). Yaprağın üstüne yine biraz süt dökün(ıslanacak kadar) sonra üzerine başka bir yaprak. Bu şekilde süt bitene kadar devam edin. Ayrıca çekilmiş kuruyemiş ekleyecekseniz, iki yaprakta bir çekilmiş kuruyemiş serpin. Çok severseniz çok, az severseniz az dökün. Ben çiğ badem, ceviz ve çiğ fındık çekmiştim makinede onları serptim. Sonunda tencerede kalan sütü de üzerine dökün ve beklemeye bırakın. Güllaç yapakları o sütü emecekler. 
Yarım saat ya da bir saat kadar sonra kontrol edin güllacınızın sütü epey azalmış olacak. Malzemelerdeki kalan yarım litre sütünüz ile yarım su bardağı şekerinizi tencerede karıştırıp kaynatın ve azar azar ekleyn güllacınızın üzerine. Bu iş o kadar göz kararı gidiyorki. Çok fazla dökmeyin sütü o yüzden. Ara ara kontrol edin güllacınızı sütü çok emerse yine şekerli sütten dökün biraz daha. 
Güllacınız ılıyınca buz dolabına alıp iyice soğumaya bırakın.

Güllacınızı süslemek ve farklı tadlar eklemek isterseniz, malzemelere yazdığım ekstraları istediğiniz şekilde uygulayın. Toz antep fıstığı döken de var ama ben nar ve toz antep fıstığını pek sevmiyorum güllaçta, tabi keyfiniz bilir :)
Afiyet Olsun :)
Süsleme konusunda fikir olsun diye internetten bir kaç da resim buldum size :)

Öyle işte ^^

18 yorum:

  1. tarif oleeeey :))))) sağooool :))) hatta bikaç gün sona bu yazını bloguma da koycam bana neee :)))) bi deee bloguma baksanaaaaa sana bişi var kiiii :)))) samimisin beeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :)
      Tamam olur :D
      Tamam, hemen bakıyorum :) Saol >. <

      Sil
  2. ben pudingden vazgeçmem. ccc puding ccc :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Puding de çok güzel, tatlı konusunda (abuk sabuk bir şey olmadığı sürece :D ) pek ayırt edici değilimdir o da benim evladım gibidir :D

      Sil
  3. zen güllacıııı. koydum ki blogumaaa :)

    YanıtlaSil
  4. neden koymucam ki çok sevdim yazını. ayrıca güllaç tarifi de istiyodum yeni yapılmış denenmiş olanı ki. mutfak bloglarında dolaşıp bakmıştım ki. diyom sana sen hep çok samimi yazıyon ondan senin tarifin daha tatlı oluyo ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim :)
      Tamam artık samimiyet sıkıntım var deyip durmayacağım :D

      Sil
    2. deep doğru söylüyosun çok güzel bir tariiiif

      Sil
    3. Beğenmenize sevindim :)

      Sil
  5. o değilde ben senin güllacın fotoğrafını merak etmiştim (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef tarifi ertesi gün ekleyince ortada güllaç kalmamıştı :D

      Sil
  6. Nefis görünüyor yapayım yarın:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış anlaşılmasın; resimlerdeki güllaçlar benim değil, internetten buldum :)

      Sil
  7. güllaç böyle bir şeyse yiyebilirmişim aslında :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimlerdeki gibisine ben de henüz şahit olmadım ama yaa :D Olsada yesek :D

      Sil

Merhaba okur :) Yorumun için teşekkürler ^.^
NOT: Lütfen yorumunuza blog adresinizi ayrıca yazmayınız. Zaten isminize tıklayarak bloğunuza ulaşabilir herkes. Blog adresi(url) yazan yorumlar yayımlanmayacaktır.
Sataşmak amacıyla yazılan ve bunu yapmış olmasının üstüne birde anonim olan yorumlar,
Spam yorumlar yayımlanmayacaktır.
Anonim yorumlar rahatsız etme amacı gütmediği sürece yayınlanır ^^