Yazılarımı okuduktan sonra yorum yapmayacak olsan bile yazımın hemen altındaki "okundu" butonunu işaretle olur mu :)

6 Şubat 2013 Çarşamba

Okudum ve Bitti: Dostoyevski - Budala

Kitap okumayı çok seviyorum. Dostoyevski'de okumayı en çok sevdiğim yazarlardan :) Kitap güzeldi başından sonuna kadar "Ah Azizim! Nolcak bu Rusya'nın hali.." kıvamındaydı. Demek istediğim kibar salon insanları toğluluğu içinde geçiyor olaylar :) Budala bir prensimiz var. Onun yaşadıkları anlatılıyor romanda. 712 sayfa. Sonlarına doğru cinayet ve aşk konuları da işin içine girdi. Dostoyavski'nin sevdiğim yanlarından birisi de ahlaklı yazıyor olması. Kitaplarını okurken herşey o kadar gerçekmiş gibi geliyor ki :) Tek bir sorun var ki o da bu kitabı beğendiğim halde çok uzun sürede okumuş olmam. Bir daha böyle birşey yapmak istemiyorum ve inşaallah da yapmam :) Ha unutmadan, bir daha bilmediğim yayınevlerinin yabancı kitaplarını almam. Dayım(kitapçısı var) orjinalden çeviri apan yayınevlerinden kitap almanın daha iyi olacağını söylüyor. Mesela önceden ben sefilleri 200 sayfalık mı ne okumuştum, orjinali 800 küsür sayfaymış. Orjinalden çevirisi daha sağlıklı olur diye düşünüyorum bende :)


Bu kitaptan önceden yazdığım alışveriş yazımda bahsetmiştim. Resmi de o zaman çektiğim fotoğraftan kestim. Alışveriş yazım için tık tık

10 yorum:

  1. Ben klasik hiç okuyamıyorum, okurken çok sıkılıyorum.Ama okuyanları çok kıskanıyorum :)
    Bi kaç tane klasik okudum.Biri Uğultulu Tepeler'di ki o zaten benim için çok ayrı.Ama mesela İki Şehrin Hikayesi'nde o kadar sıkıldım kiii anlatamam.Hayran kaldım sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy teşekkür ederim >.< Utandım şimdi :) Akıcı klasik kitaplarda var. Mesela Dostoyevski Suç ve Ceza harika. Çok uzun olmayan bir tanesini alıp okuyabilirsin :)

      Sil
  2. Ben de aynı Melinda Sordino gibiyim... :) Klasik okurken çok sıkılıyorum ama okuyanlara da hayranlıkla bakıyorum. :)
    Kitap çevirisi de gerçekten çok önemli, çevirenin adına yayınevine falan mutlaka dikkat etmek lazım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çevirisinde öyle hatalar vardı ki bazen bir sayfanın anlamında tamamen kopukluk yaşanıyordu. Önceden yayınevini önemsemiyordum, inşaallah bir dahaki sefere dikkat edicem bu özelliğe :)

      Sil
  3. bende sefilleri okudum.oldukça kalın bir kitaptı.am çok beğendiğim bir klasiktir.Budalayı okumadım ama okumayı düşünüyorum.bloğundaki tüm güzel paylaşımların için eline emeğine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oku oku çok hoştu budala, Dostoyevski'nin zamanında pek tutmamış bu kitap ama ben beğendim :) Çok teşekkür ederim, paylaşımlarımı beğenmene çok mutlu oldum >.<

      Sil
  4. Klasik okumak istememe rağmen akmıyor okuyanları gerçekten tebrik ediyorum. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azar azar okuyuncada okunuyor yav :) Tişkür ettim >.<

      Sil

Merhaba okur :) Yorumun için teşekkürler ^.^
NOT: Lütfen yorumunuza blog adresinizi ayrıca yazmayınız. Zaten isminize tıklayarak bloğunuza ulaşabilir herkes. Blog adresi(url) yazan yorumlar yayımlanmayacaktır.
Sataşmak amacıyla yazılan ve bunu yapmış olmasının üstüne birde anonim olan yorumlar,
Spam yorumlar yayımlanmayacaktır.
Anonim yorumlar rahatsız etme amacı gütmediği sürece yayınlanır ^^